Europeiske arbeidstakere mener digitalisering er nøkkelen til økt produktivitet
05.09.2017

Europeiske arbeidstakere mener digitalisering er nøkkelen til økt produktivitet

Mer enn en tredjedel frykter bedriften de jobber i vil mislykkes innen 5 år, hvis den ikke omstiller seg.
Ricoh Europe, London, 5. september 2017 – Den Europeiske arbeidsstyrken mener innovativ teknologi og digitale løsninger er det som skal til for å øke bedriftens produktivitet. Dette viser en undersøkelse bestilt av Ricoh Europa.

65% av de 3 600 arbeidstakerne som deltok i undersøkelsen sier automatiseringsteknologi ville gjort dem mer produktive, mens 52% er enige i at kunstig intelligens vil ha positiv innvirkning på arbeidet deres.

E-post (41%) og møter (37%) identifiseres som de største tidstyvene arbeidshverdagen, enda mer enn pendling (29%). Samtidig er hele 98% positive til potensialet ny teknologi har til å gi dem smartere arbeidsmåter. Dette inkluderer umiddelbar tilgang til data (44%), forbedrede muligheter til å jobbe hjemmefra (42%) og reduksjon av rutinepregede oppgaver (41%).

Javier Diez-Aguirre, Visepresident for Corporate Marketing, Ricoh Europa sier at: «Det vi hører fra arbeidstakere gjenspeiler de makroøkonomiske bekymringene myndigheter verden over har knyttet til produktivitet. For stor del av arbeidsdagen går med til oppgaver og prosesser som kunne vært automatisert eller effektivisert. Ved å frigjøre denne tiden kan teknologien bidra til at arbeidstakerne jobber smartere, og er mer fokuserte på å øke verdien til bedriften.
Arbeidstakerne bekymrer seg for at manglende investeringer i ny teknologi vil skape problemer for bedriften i det lengre løp. 36% frykter at bedriften vil mislykkes innen 5 år hvis de ikke gjør nye investeringer. Og hele 46% mener at konkurrentene allerede har et teknologisk fortrinn.
Studien viser også at arbeidstakerne ser ut til å ha en oppgitt holdning når det gjelder ledelsens motivasjon. 72% tror toppledelsen kun vil introdusere ny teknologi for å kutte kostnader, ikke for å styrke arbeidstakerne.
Diez-Aguirre legger til at: «Bedriftenes beslutningstakerne burde ha et langsiktig og holistisk blikk på kostnadene i kjernevirksomheten. Å kutte i investeringer kan frigjøre kapital på kort sikt, men fordelene av økt produktivitet vil betale seg i lengden.

|Om Ricoh|

Ricoh styrker digitale arbeidsplasser ved å bruke innovative teknologier og tjenester som gjør det mulig for enkeltpersoner å jobbe smartere fra hvor som helst.

Med kunnskap og organisatoriske evner opparbeidet gjennom sin 85-årige historie, er Ricoh en ledende leverandør av digitale tjenester, informasjonsadministrasjon og utskriftsløsninger designet for å støtte digital transformasjon og optimalisere forretningsytelsen.

Ricoh Group har hovedkontor i Tokyo og har store virksomheter over hele verden, og produktene og tjenestene deres når nå kunder i omtrent 200 land og regioner. I regnskapsåret som ble avsluttet mars 2022, hadde Ricoh Group et verdensomspennende salg på 1758 milliarder yen (ca. 14,5 milliarder USD).

For mer informasjon, vennligst besøk www.ricoh-europe.com

empty© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Alle rettigheter forbeholdt. Alle refererte produktnavn er varemerker for deres respektive selskaper.

Mediekontakt:

Ricoh Europe PLC

Jack Gibson

E-post: media@ricoh-europe.com

Hjemmeside: www.ricoh-europe.com