Mellomstore bedrifter I Europa taper 13 millioner euro på grunn av mangelfull tilgang til teknologi
24.08.2017

Mellomstore bedrifter i Europa taper 13 millioner euro på grunn av mangelfull tilgang til teknologi

Ricoh Europe, London, 24. August 2017 – En ny studie fra Ricoh Europa viser at europeiske bedrifter i mellomsjiktet lider et omfattende tap av omsetning på grunn av dårlig tilgang til ny teknologi.

90% av beslutningstakere i bedrifter i Storbritannia, Tyskland, Italia, Frankrike og Spania peker på mangelfull teknologi som en av årsakene til tap av omsetning, med et gjennomsnittlig tap for hver bedrift på 13 millioner euro.
Alt i alt mente disse bedriftene at om lag 15% av omsetningen gikk tapt på grunn av manglende tilgang til teknologi. Blant landene inkludert i studien fordeler tapet i omsetning seg slik:

Italia

18%

Storbritannia

15%

Tyskland

18%

Frankrike

11%

Spania

13%

42% av de som besvarte undersøkelsen oppgir manglende effektivitet under opplæring og utplassering som hovedårsaken til den mangelfulle tilgangen til teknologi. En annen grunn var at forhandlerne ikke tilbød de riktige produktene og tjenestene (33%), mens en lik andel mente at IT-avdelingene deres ikke var i stand til å finne fram til nye og interessante produkter og tjenester (32%).

Det ser ut til at selve teknologien, og apparatet rundt installasjon og bruk av den, var hovedproblemet, da kun 12% av bedriftene oppgav at mangelen på teknologi skyldtes begrensninger i budsjett.

Javier Diez-Aguirre, Visepresident for Ricoh Europas avdeling for bedriftsmarkedsføring sier: “På tross av det enorme utvalget av teknologi som er tilgjengelig for bedriftene, er det tydelig at mellomstore bedrifter i Europe ikke mener de får god avkastning på sine valg. Økt effektivitet, samt bedre samarbeid og kommunikasjon mellom de ansatte er nøkkelen til en vellykket bedrift. Vår studie viser tydelig at det er den teknologiske industrien som har ansvaret for å hjelpe bedriftene med å oppnå disse fordelene.”
Likevel har Europas mellomstore bedrifter gode grunner til å være fornøyde, ettersom 79% oppnådde eller overgikk sine halvårlige salgsmål. Nesten alle bedriftene som deltok i undersøkelsen mente at teknologi hadde bidratt til deres suksess, med forbedret samarbeid mellom ansatte som den største grunnen (59%), etterfulgt av kostnadsreduksjon (53%).
For mer informasjon, gå til: www.ricoh-europe.com.

|Om Ricoh|

Ricoh styrker digitale arbeidsplasser ved å bruke innovative teknologier og tjenester som gjør det mulig for enkeltpersoner å jobbe smartere fra hvor som helst.

Med kunnskap og organisatoriske evner opparbeidet gjennom sin 85-årige historie, er Ricoh en ledende leverandør av digitale tjenester, informasjonsadministrasjon og utskriftsløsninger designet for å støtte digital transformasjon og optimalisere forretningsytelsen.

Ricoh Group har hovedkontor i Tokyo og har store virksomheter over hele verden, og produktene og tjenestene deres når nå kunder i omtrent 200 land og regioner. I regnskapsåret som ble avsluttet mars 2022, hadde Ricoh Group et verdensomspennende salg på 1758 milliarder yen (ca. 14,5 milliarder USD).

For mer informasjon, vennligst besøk www.ricoh-europe.com

empty© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Alle rettigheter forbeholdt. Alle refererte produktnavn er varemerker for deres respektive selskaper.

Mediekontakt:

Ricoh Europe PLC

Jack Gibson

E-post: media@ricoh-europe.com

Hjemmeside: www.ricoh-europe.com