homeback to menu
Oversikt

Leading Change at Work

Teknologien endrer måten vi jobber på. I Ricoh sørger vi for at endring blir noe positivt for dine ansatte og for virksomheten. Vi veileder deg hele veien på reisen slik at overgangen til en heldigital arbeidsplass blir så sømløs som mulig.
Finn ut mer om våre løsninger
seamless digital workspace experience
Digital arbeidsplass

Tilgang overalt

Hybride eller eksterne kontoroppsett former fremtiden vår. Vi har en helhetlig tilnærming til design, integrering og støtte av dine digitale arbeidsområder for å fremme engasjement hos de ansatte og hjelpe deg med å prestere på et høyere nivå.
Finn ut mer om digital arbeidsplass
Administrasjon av forretningsprosesser

Synkronisert for suksess

Manuelle oppgaver trenger ikke lenger legge begrensninger på de ansatte. Vi optimaliserer forretningsprosessene slik at de ansatte kan prestere mer – vi leverer teknologien, fagkunnskapen og støtten som effektiviserer og forenkler prosessene i hele organisasjonen.
Finn ut mer om våre løsninger
Sky og infrastruktur

Sky

For å få full nytte av sky er det nødvendig å ha et godt veikart og team til å implementere det. Vi tilbyr skyløsninger og fagkompetanse som gjør forretningsdriften smidigere, mer kostnadseffektiv og sikker, samtidig som vi skaper neste generasjons innovasjon.
Se alle våre løsninger for sky og infrastruktur
Cybersikkerhet

Ikke mer risikofylt virksomhet

Nett-tilkoblede enheter medfører økt sårbarhet for cyberangrep. Vi hjelper deg med å jobbe offensivt mot cyberkriminalitet ved hjelp av intelligente sikkerhetsløsninger og -tjenester som er tilpasset dine forretningsprosesser.
Se alle våre løsninger for cybersikkerhet
Digital Opplevelse

Et nytt nivå av opplevelse​

En utmerket kundeopplevelse starter med en overlegen medarbeideropplevelse. Vårt svært dyktige team av dataforskere og utviklere designer, bygger, implementerer og utfører service på løsningene du trenger for å overgå forventningene ved hvert kontaktpunkt.
Finn ut mer om digital opplevelse​
Kontorprodukter og programvare

Den beste kvaliteten på markedet

Ricoh er velkjent for skrivere, digitale og multifunksjonsenheter av høy kvalitet. Med en rekke alternativer for hastighet, størrelse og funksjonalitet kan du velge blant de modellene og funksjonene som passer best for din arbeidsgruppe, ditt kontor eller ditt klasserom.
Se alle våre kontorprodukter og programvare
Oversikt

En allsidig service- og støtteplattform

All kundestøtten du trenger til produkter og tjenester, på ett sted. Vi gir brukerstøtte, rådgivning og løsninger for å holde virksomheten din i gang.
Support
AV technology and management
Oversikt

All informasjon på ett sted

Les våre forretningsnyheter og om nye produkter og menneskene bak, i tillegg til arrangementer vi arrangerer og deltar på.
Hold deg oppdatert
News and events from Ricoh
Selskapet

Hvem vi er, og hva vi gjør

I Ricoh gjør vi alltid vårt ytterste for å lytte til kundene våre og levere innovative løsninger, produkter og tjenester som passer til dine forretningsbehov. Vi er opptatt av å skape merverdi for tjenestene og produktene dine. Vi tilpasser oss til endringene i næringslivet.
Finn ut mer om Ricoh
Oversikt

Vi hører gjerne fra deg

Vårt team er tilgjengelig for å hjelpe deg uansett om du har spørsmål om priser på våre løsninger og produkter, om du trenger hjelp til å administrere kontoen din, eller om du allerede bruker våre produkter og har behov for brukerstøtte.
Ta kontakt
customer and employee engagement
Oversikt

Hjelper deg med å være i forkant

Utforsk og les om vår nyeste innsikt i hva som er viktigst i forretningsløsninger.
Les om den nyeste innsikten
Ricoh Insights - Overview

Ricoh Research - Employees frustrated by misaligned technology investments

  • 72% of decision makers believe that processes and systems are designed with employee experience in mind, but only 58% of workers agree
  • The average cost of replacing an employee stands at €10,600 across the EU

Ricoh Europe, London, 23 February 2023 – New research released today by Ricoh Europe reveals a disconnect between employer and employee perceptions of the workplace experience. 

The research, conducted by Opinium and analysed by CEBR on behalf of Ricoh Europe, polled 6,000 workers and 1,500 decision makers across the continent*. It finds that almost three quarters (72%) of decision makers say they design employee workplace processes and systems with employee experience in mind, but only 58% of workers agree. 

Furthermore, more than a third (36%) of workers report that new technology being introduced across their organisation won’t impact their work. This suggests that many employers are failing to understand and reflect the needs of their people when it comes to digital transformation. As a result, technology investments designed to improve the working experience may be missing the mark.

Businesses that fail to act could risk productivity and growth, as well as talent attraction and retention. This is particularly pertinent given one in three (30%) employees cite working conditions and employee experience as a reason to stay with their current employer.  

What’s more, replacing top talent can be an expensive process for businesses, with the research finding the average cost of replacing an employee stands at €10,600 across the EU.

However, uptake of digital workspace technology designed to enhance employee experience is low. One-in-three European businesses do not currently use productivity and project management software (32%), automation software (34%) or hybrid meeting technology (30%), despite employees wanting to see these implemented. 

To create an attractive proposition that workers want to be part of employers must not only consult their employees, but ensure feedback is embedded into workplace solutions. 

Implementing people-centric workplace strategies and investments enhances workplace experience and employee loyalty, while enabling the delivery of more valuable, efficient work and better results. Research suggests that many employees are already acutely aware of this, with the majority (64%) remarking they could bring more value to their company with the right technologies and tools. 

Nicola Downing, CEO, Ricoh Europe, says: “Businesses are working hard to ensure they invest in the tools and technologies that will futureproof growth and help them remain competitive. But our research suggests they’re failing to connect with employees on the processes and services that will make working easier, more efficient and, in many cases, more enjoyable. Decision makers can’t afford to delay. Without an optimal working environment, employees may start to look for pastures new.

“People need to be at the centre of any workplace transformation, with their needs and pain points listened to and actively addressed. This is vital to talent attraction and retention, boosting collaboration productivity and ensuring a sense of fulfilment through work across the organisation.”

For more information visit www.ricoh-europe.com/insights

* The UK, Ireland, France, Germany, Italy, Spain and the Netherlands.

|Om Ricoh|

Ricoh styrker digitale arbeidsplasser ved å bruke innovative teknologier og tjenester som gjør det mulig for enkeltpersoner å jobbe smartere fra hvor som helst.

Med kunnskap og organisatoriske evner opparbeidet gjennom sin 85-årige historie, er Ricoh en ledende leverandør av digitale tjenester, informasjonsadministrasjon og utskriftsløsninger designet for å støtte digital transformasjon og optimalisere forretningsytelsen.

Ricoh Group har hovedkontor i Tokyo og har store virksomheter over hele verden, og produktene og tjenestene deres når nå kunder i omtrent 200 land og regioner. I regnskapsåret som ble avsluttet mars 2022, hadde Ricoh Group et verdensomspennende salg på 1758 milliarder yen (ca. 14,5 milliarder USD).

For mer informasjon, vennligst besøk www.ricoh-europe.com

empty© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Alle rettigheter forbeholdt. Alle refererte produktnavn er varemerker for deres respektive selskaper.

Mediekontakt:
Ricoh Europe PLC
Jack Gibson