Halvparten av lederne tror bedriften deres vil forsvinne før 2023 hvis de ikke er omstillingsdyktige nok
14.02.2018

Halvparten av lederne tror bedriften deres vil forsvinne før 2023 hvis de ikke er omstillingsdyktige nok

Teknologi som fremmer produktivitet og innovasjon anses som den viktigste drivkraften for suksess. 

Ricoh Norge, Oslo, 16. februar 2018 – SMB-ledere i det europeiske markedet, sier at det viktigste de kan gjøre for å få størst mulig effekt av en digitalt tilrettelagt arbeidsplass, er å forbedre virksomhetens tilpasningsdyktighet. En studie Ricoh Europa har gjennomført viser at majoriteten (86%) av de 1 608 lederne som deltok i undersøkelsen, sier at de har aktivt fokus på å gjøre bedriften mer omstillingsdyktig i 2018. 

Halvparten av respondentene (51%) tar i bruk ny teknologi for å følge opp trender og muligheter raskere, mens 52% sier at bedriften vil mislykkes innen fem år hvis de ikke henger med i den teknologiske utviklingen på arbeidsplassen.

Beslutningstakerne i små og mellomstore bedrifter prioriterer teknologi som løser medarbeidernes mest sentrale behov. De tror automatisering (72%), dataanalyse (64%), dokumenthåndtering (62%) og videokonferanse (56%) er teknologien som vil ha den mest positive effekt på virksomheten.

Javier Diez-Aguirre, VP Corporate Marketing, Ricoh Europa sa at: «Det europeiske SMB markedet er svært ambisiøst. Dette er et resultat av utfordrende forhold i markedet. Lederne er med god grunn ivrige etter å se nye muligheter tidlig, slik at de kan oppnå størst mulig gevinst. De vet at bedriftens smidighet er avgjørende for å kunne tjene på endringer i markedet og forstår rollen teknologien spiller i dette. Det er tydelig at evnen til endring står høyt på agendaen til SMB-ledere, og de ser ikke på temaet som utfordringer som er forbeholdt de større konkurrentene.» 

Den positive effekten smartere teknologi på arbeidsplassen har på produktivitet og innovasjon blir sett på som avgjørende for at en virksomhet skal lykkes. 70% av de som ble spurt mente teknologi var hovedårsaken til organisasjonens evne til vekst, noe som indikerer en sterk tro på verdien av en optimalisert digital arbeidsplass. 

Diez-Aguirre la til at: «SMB-ledere lar seg ikke lure av hypen rundt teknologier som virtuell virkelighet eller blockchain.  I stedet prioriterer de klokt og investerer i verktøy som har en reell effekt på bunnlinjen. De som ikke allerede gjør det må gjøre nøye vurderinger av hvilken teknologi som vil gjøre de ansatte i stand til å arbeide raskere og smartere, slik at bedriften blir mer smidig. Hvis ikke, vil de snart se at markedet utvikler seg og går videre uten dem.»

Les mer på: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/no/empowering-digital-workplaces-2/ 

|Om Ricoh|

Ricoh styrker digitale arbeidsplasser ved å bruke innovative teknologier og tjenester som gjør det mulig for enkeltpersoner å jobbe smartere fra hvor som helst.

Med kunnskap og organisatoriske evner opparbeidet gjennom sin 85-årige historie, er Ricoh en ledende leverandør av digitale tjenester, informasjonsadministrasjon og utskriftsløsninger designet for å støtte digital transformasjon og optimalisere forretningsytelsen.

Ricoh Group har hovedkontor i Tokyo og har store virksomheter over hele verden, og produktene og tjenestene deres når nå kunder i omtrent 200 land og regioner. I regnskapsåret som ble avsluttet mars 2022, hadde Ricoh Group et verdensomspennende salg på 1758 milliarder yen (ca. 14,5 milliarder USD).

For mer informasjon, vennligst besøk www.ricoh-europe.com

empty© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Alle rettigheter forbeholdt. Alle refererte produktnavn er varemerker for deres respektive selskaper.

Mediekontakt:

Ricoh Europe PLC

Jack Gibson

E-post: media@ricoh-europe.com

Hjemmeside: www.ricoh-europe.com