Policy for informasjonskapsler

Ricoh bruker datainnsamlingsverktøy som f.eks. informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din når du bruker nettstedet. Du kan lære hvordan man endrer disse innstillingene og henter mer informasjon om informasjonskapsler her.

PRINTING AS med nye digitallinjer – Flaggskipet Ricoh Pro C9110 og lillebror Pro C7110 er installert

Pro C9100 & Pro C9110

Den nye hverdagen
Hastighet, kvalitet og mulighet til å trykke 6 sider A4-foldere var en av de viktigste årsakene at Printing valgte den nye generasjonen Ricoh-maskiner. 

«Maskinene har produsert i ni uker og vi ser allerede tidsbesparelsen og kvalitets-forbedringene på jobbene vi leverer. Pro C9110 produserer tradisjonelle trykksaker med større volumer. Maskinen er levert med den nye Plockmatic etterbehandlingsløsningen som kan stifte og renskjære hefter på opptil 200 sider. Pro C7110 brukes til mindre produksjoner som visittkort eller omslag med spesialeffekter», forteller daglig leder Øystein Christiansen. 

Avansert produktivitet
Ricoh sitt nye flaggskip Pro C9110 (130 sider), eller Andromeda, har et anbefalt gjennomsnittsvolum på én million trykk per måned, men håndterer fint opptil 1,8 millioner trykk per måned. Maskinen skal tåle 60 millioner trykk. Maskinen kjører opptil 400 grams papir, noe som også øker mulighetene for mer eksklusive produksjoner. 

Lillebror Ricoh Pro C7110 (90 sider) med det nye 5. fargeverket, kan produsere 450 000 trykk pr. mnd. Maks papirtykkelse er 360 gram. Begge maskinene har kjølesystemer i fargeverkene som gjør at man slipper forsinkelser, noen kaller det «tenkepauser», slik man har på forrige generasjon digitaltrykk-maskiner. Ingen av maskinene senker hastigheten ved trykk av høyere gramvekter. Maks papirformat på begge maskinene er 33,2 x 70 cm. 

De nye modellene har ikke bare hatt suksess i Norge. Tall fra det uavhengige analysebyrået InfoSource viser at Ricohs markedsandel for digitale fargeproduksjonspresser i Vest-Europa nå er på 37,7 prosent. Det er en klar topplassering og 15 prosentpoeng foran nummer to.

«Printing AS er en meget spennende bedrift med kvalitet og nytenkning i fokus. Hele Ricoh PP-team måtte jobbe hardt for å overbevise kunnskapsrike fagfolk og ledere. Vi er veldig stolte over tilliten Printing har vist oss, og vi skal gjøre vårt ytterste for at de blir fornøyd med bytte av maskinleverandør. De skal bli fornøyd med den tette oppfølgningen vi kommer til å ha begge veier i vårt nye partnerskap fremover», forteller Kurt Bye, salgssjef for produksjonstrykk i Ricoh Norge. 

Om Printing AS
Printing AS ble etablert som trykkeri i 1973. I 1999 ble de som et av de første trykkerier i Norge miljøgodkjent. Printing AS har i alle år vært i stadig utvikling i takt med kundenes ønsker, og i 2009 åpnet deres storformatavdeling XL Printing. XL Printing utvikles kontinuerlig med nye og spennende varegrupper som blant annet bilfoliering, emballasje, dekor og messeutstyr. I 2011 åpnet det første avdelingskontoret på Vestlandet, Printing AS avdeling Volda, og i 2013 åpnet enda et avdelingskontor, denne gang i Polen under navnet Printing Polski Sp.zo.o. Målet med denne satsingen er på strategisk måte å kunne levere et enda bredere spekter av nye produkter til en gunstig pris. Samtidig fortsetter Printing å investere i nytt utstyr og nye medarbeidere her hjemme. I dag teller de over 30 ansatte og stiller i 2016 med splitter ny maskinpark med den nyeste og mest moderne trykk-teknologien. Denne raske utviklingen har gjort at de nå har et svært bredt produktspekter, og de er stolte av å kunne si at de er totalleverandør av trykksaker og grafiske tjenester.

|Om Ricoh|

Ricoh er et globalt teknologiselskap som har omformet måten mennesker arbeider på, i mer enn 80 år. Med bedriftens slagord i tankene – imagine. change. – fortsetter Ricoh å tilby selskaper og enkeltpersoner tjenester og teknologi som inspirerer til innovasjon, forbedrer bærekraftighet og øker vekst. Dette inkluderer dokumentbehandlingssystemer, IT-tjenester, produksjonsutskriftsløsninger, visuelle kommunikasjonssystemer, digitale kameraer og industrielle systemer.

Ricoh Group har hovedkvarter i Tokyo og er virksom i omtrent 200 land og regioner. I regnskapsåret som ble avsluttet i mars 2016, hadde Ricoh Group et globalt salg på JPY 2209 milliarder (ca. USD 19,6 milliarder).

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du kontakte:

Ricoh Norge AS
Lars Kjelling
Head of LoB and Marketing 
Tel: + 47 469 23 255
lars.kjelling@ricoh.no

Nettside: www.ricoh.no
Følg oss på Facebook:
 www.facebook.com/RicohNorge/
Følg oss på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-norge-as
Følg oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrer deg på Ricohs mediesenter: www.ricoh-europe.com/press