Rigide prosesser, kultur og ineffektiv teknologi er de største barrierene for suksess, sier Europas bedriftsledere
14.03.2018

Rigide prosesser, kultur og ineffektiv teknologi er de største barrierene for suksess, sier Europas bedriftsledere

Majoriteten tror data er nøkkelen til å forbedre bedriftens smidighet
Ricoh Norge, Oslo, 14. mars 2018 – En ny undersøkelse bestilt av Ricoh Europa avslører hva europeiske bedriftsledere mener står i veien for å oppnå smidighet i organisasjonen.

Øverst på listen til de 2 140 bedriftslederne som ble spurt, står reguleringer (39%), mangel på investeringer i ny teknologi (37%) og rigide interne hierarkier (35%). Disse veisperringene står i direkte motsetning til flyten og smidigheten som kommer naturlig til en godt tilrettelagt digital arbeidsplass, som raskt gjør virksomheter i stand til å tjene på endringer i markedet. 

Samtidig er det bekymringsverdig få virksomhetsledere som forsøker å fostre et smidig arbeidsmiljø i sin organisasjon. Kun 33% sa at de aktivt oppmuntret til en arbeidskultur som etterstreber rask reaksjon på endringer i kundenes behov. 

Javier Diez-Aguirre, Visepresident for Corporate Marketing, Ricoh Europa, sier at: «Smidighet er både et tankesett og en mulighet til å reagere raskt. For å oppnå virkelig smidighet må bedriftene ta en gjennomgang av alle ledd i virksomheten og gjøre en ny vurdering av hvordan prosesser, kultur og teknologi best kan brukes til det beste for organisasjonen.»

Mange bedriftsledere anser forbedringer av digitale arbeidsflyter som viktige områder for utvikling. De oftest nevnte prioritetene for å bedre smidigheten er dataanalyse (50%), prosesser for dokumenthåndtering (42%) og økonomiske prosesser (39%). Å rulle ut analyseverktøy for å identifisere nye trender og muligheter har også blitt normen for de fleste bedriftsledere (60%), og understreker det faktum at smartere bruk av data er viktig for å bedre smidigheten. 

Diez-Aguirre legger til at: «I næringslivet i dag er det viktig å kunne tjene på å ta i bruk ny teknologi. Men teknologien alene er ikke nok. Lederne må oppmuntre til en kultur hvor ansatte er i stand til å ta kalkulert risiko. Evne til å ta raske beslutninger, og til raskt å utføre det som er besluttet er også viktig. De gode nyhetene er at Europas bedriftsledere anerkjenner at det å investere i en digital arbeidsplass danner fundamentet for en lønnsom og smidig virksomhet.» 

Les mer på: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/no/empowering-digital-workplaces-2/?utm_source=corporate&utm_medium=banner&utm_campaign=edw2 

|Om Ricoh|

Ricoh styrker digitale arbeidsplasser ved å bruke innovative teknologier og tjenester som gjør det mulig for enkeltpersoner å jobbe smartere fra hvor som helst.

Med kunnskap og organisatoriske evner opparbeidet gjennom sin 85-årige historie, er Ricoh en ledende leverandør av digitale tjenester, informasjonsadministrasjon og utskriftsløsninger designet for å støtte digital transformasjon og optimalisere forretningsytelsen.

Ricoh Group har hovedkontor i Tokyo og har store virksomheter over hele verden, og produktene og tjenestene deres når nå kunder i omtrent 200 land og regioner. I regnskapsåret som ble avsluttet mars 2022, hadde Ricoh Group et verdensomspennende salg på 1758 milliarder yen (ca. 14,5 milliarder USD).

For mer informasjon, vennligst besøk www.ricoh-europe.com

empty© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Alle rettigheter forbeholdt. Alle refererte produktnavn er varemerker for deres respektive selskaper.

Mediekontakt:

Ricoh Europe PLC

Jack Gibson

E-post: media@ricoh-europe.com

Hjemmeside: www.ricoh-europe.com