Policy for informasjonskapsler

Ricoh bruker datainnsamlingsverktøy som f.eks. informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din når du bruker nettstedet. Du kan lære hvordan man endrer disse innstillingene og henter mer informasjon om informasjonskapsler her.

Smertefri overgang fra offset til digitalt trykk for Printing AS

For snart 1,5 år siden kastet Printing AS ut sin siste offset-maskin for å satse som et 100% digitalt trykkeri med Ricoh Pro C9110.

Smertefri overgang fra offset til digitalt trykk for Printing AS

En fremtidsrettet bedrift

Det er ikke første gangen Printing AS tenker nytt. I 1999 ble de som et av de første trykkeriene i Norge miljøgodkjent, og i 2009 åpnet de storformatavdelingen XL Printing. XL Printing utvikles kontinuerlig med nye og spennende varegrupper som blant annet bilfoliering, emballasje, dekor og messeutstyr.
 
Nok en gang har utviklingen i markedet motivert bedriften til omstilling. Etterspørselen dreide seg bort fra store opplag, som krevde offset teknologi og store plasskrevende maskiner. I stedet økte etterspørselen etter mindre opplag i formater som brosjyrer og prospekter, som passer godt til digital trykk.

Erfaring og kvalitetstesting
Printing AS har lang erfaring med digitalt trykk. Allerede i 2004 investerte trykkeriet i sin første digitale presse. Kunnskapen de hadde opparbeidet seg ble viktig for å sikre en vellykket overgang til et rendyrket digitalt trykkeri. I forkant av skiftet gjennomførte Printing AS grundige kvalitetstester av digitale produksjonspresser fra flere av de største leverandørene på markedet. Suveren kvalitet gjorde at valget falt på Ricohs flaggskip Pro C9110. «Den har tilnærmet offset kvalitet. Vi har ikke fått noen negative reaksjoner fra kundene.» forteller daglig leder Øystein Christiansen. «Overgangen har vært smertefri. Vi har ikke sett oss tilbake én gang» 
 
Satser videre
I dag har Printing AS en Ricoh Pro C7110 med et femte fargeverk, i tillegg til to av Ricoh Pro C9110. De to Pro C9110-maskinene som er i drift per i dag, produserer et volum på gjennomsnittlig 1,8 millioner A4-trykk per måned. Suksessen med maskinene de har i dag, samt en svært velfungerende serviceavtale mer Ricoh, gjør at de satser videre. Serviceavtalen med Ricoh er svært verdifull for trykkeriet. Ricoh har både forebyggende vedlikehold av maskinparken, og rask responstid når det skjer noe. Dette sikrer at driften av maskinene er stabil og pålitelig.

For mer informasjon ta kontakt med 

Kurt Bye
Øystein Christiansen
Sales Manager Production Print
Daglig Leder
Ricoh Norge AS
Printing AS
Tel: +47 954 25 313
Tel : +47 911 26 558
Kurt.bye@ricoh.no
oystein@printing.no

|Om Ricoh|

Ricoh er et globalt teknologiselskap som har omformet måten mennesker arbeider på, i mer enn 80 år. Med bedriftens slagord i tankene – imagine. change. – fortsetter Ricoh å tilby selskaper og enkeltpersoner tjenester og teknologi som inspirerer til innovasjon, forbedrer bærekraftighet og øker vekst. Dette inkluderer dokumentbehandlingssystemer, IT-tjenester, produksjonsutskriftsløsninger, visuelle kommunikasjonssystemer, digitale kameraer og industrielle systemer.

Ricoh Group har hovedkvarter i Tokyo og er virksom i omtrent 200 land og regioner. I regnskapsåret som ble avsluttet i mars 2016, hadde Ricoh Group et globalt salg på JPY 2209 milliarder (ca. USD 19,6 milliarder).

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du kontakte:

Ricoh Norge AS
Lars Kjelling
Head of LoB and Marketing 
Tel: + 47 469 23 255
lars.kjelling@ricoh.no

Nettside: www.ricoh.no
Følg oss på Facebook:
 www.facebook.com/RicohNorge/
Følg oss på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-norge-as
Følg oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrer deg på Ricohs mediesenter: www.ricoh-europe.com/press