Future of print

Europeiske bedriftsledere setter utskrift i senter for å drive innovasjon og smidighet
Bedriftsledere må endre sin oppfatning av utskriftsfunksjonen i sine organisasjoner. Med 69 % som mener at utskriftsteknologi gir et betydelig inntektspotensial og 67 % som bruker funksjonen til konkurransemessig differensiering, har skriveren nå flyttet fra kontoret til styrerommet.
Ny utskriftskapasitet legger grunnlaget for strategisk smidighet og økt innovasjon. 39 % har adoptert ny utskriftsteknologi for å gjøre bruk av kunstig intelligens (AI) og automatisering.

Ny utskriftsteknologi vil revolusjonere helsesektoren
Flertallet av eksperter innen helsevesenet tar i bruk ny utskriftsteknologi for mer nøyaktig diagnostisering og for å senke dødsratene.
De bruker også innovativ utskriftsteknologi for å produsere spesialtilpassede implantater og proteser raskt, noe som bidrar til å redusere tiden som pasienter tilbringer på sykehus.

Digital fremstilling og 3D-utskrift som viktig fremtidig kompetanse
Flertallet av ledere for høyere utdanningsinstitusjoner sier at ny kompetanse tilegnet gjennom bruken av teknologier som digital fremstilling og 3D-utskrift er viktig for utdanningsmessig suksess, og for å forberede studenter for arbeidsmarkedet. 66 % sier at investering i ny utskriftsteknologi er en nøkkelstrategi for å tiltrekke seg nye studenter og for å oppnå bedre tilfredshet med institusjonen og kurset.

Ta i bruk ny utskriftsteknologi for å kapitalisere på endrede kundekrav
Finansnæringen går gjennom store endringer. Etablerte banker over hele Europa går over til en «digital-først»-tilnærming for å konkurrere mot nye konkurrenter og oppstartsbedrifter.
83 % av ledere i finansnæringen tror at kundenes endrede forventninger til papirløs samhandling og personlig tilpassede banktjenester, vil være en utfordring for bransjen. Bruken av nye utskriftsteknologier vil derfor vise seg å være avgjørende for å øke fleksibiliteten og evnen til å oppfylle disse behovene.

Detaljister bruker utskriftsteknologi for å tilby personlig tilpassede produkter og raskere levering
I kampen om kundelojalitet må detaljister raskt forutse og tilpasse seg endringer i forbrukernes øsnker.
Når 84 % av bedriftsledere innen detaljhandel sier at kundene ønsker kortere leveringstider, og 74 % rapporterer om økning i etterspørselen etter personlig tilpassede produkter, tilbyr ny utskriftsteknologi den mest levedyktige løsningen for å oppnå konkurransefortrinn. Det er særlig 3D-utskrift og utskrift på forespørsel som gjør at detaljister kan imøtekomme bestillinger ved å tette gapet mellom digitale og fysiske artikler.

Utnytter utskriftsteknologiens muligheter for å gjøre mer med mindre
Et økende antall små og mellomstore bedrifter revurderer sitt forhold til skriverløsninger. 3D-utskrift og andre typer ny skriverteknologi gjør det mulig å overkomme mange av hindringene som tidligere stod i veien for oppskalering og vekst. Reduserte lagerkostnader, raskere respons på kunders krav og eliminering av leverandør- og forsendelsesproblemer gjør at 44 % av små og mellomstore bedrifter allerede bruker 3D-utskriftsteknologi og 30 % planlegger å investere i dette i løpet av de neste to årene.