Vanlige spørsmål
Klikk på en kategorilenke for å vise alle relevante spørsmål.
-
Rekvisitabestillinger
-
Måleravlesning
-
Min konto
-
Innloggingsopplysninger
-
Serviceforespørsel
-
Registrere produkt
-
Hurtigsøk
-
Mine produkter
Rekvisitabestillinger
Kan jeg endre leveringsadressen når jeg bestiller rekvisita?
Hvordan sender jeg inn en rekvisitabestilling?
Logg inn på eService-nettsiden og klikk på lenken «Send inn en rekvisitaordre» på startsiden. Velg deretter produktet du vil legge inn bestilling for, fra listen over registrerte produkter, og følg instruksjonene på skjermen. Ordre-bekreftelsesnummeret vises. Vær oppmerksom på at når ordren er sendt, er det vanligvis ikke mulig å avbryte eller endre den.
Hvordan sporer jeg en rekvisitabestilling?
Måleravlesning
Hvordan sender jeg inn samle-måleravlesninger ved å laste opp filen?
Hvis denne funksjonen er aktivert for ditt land, må du også være registrert bruker på eService-nettstedet før du kan laste opp en fil med gruppetelleverksavlesninger. For at du skal kunne laste opp en fil med gruppetelleverksavlesninger i eService, må alternativet for å motta påminnelse om telleverksavlesning på e-post være valgt for maskinen. Klikk på lenken for gruppetelleverksavlesning i e-postmeldingen med forespørselen/påminnelsen, eller klikk på lenken «gruppetelleverksavlesning» på hjemmesiden. Fortsett å følge navigasjonsveiledningen og meldingene.
Hvordan leser jeg av telleverket?
Du kan finne ut hvordan man foretar en måleravlesning ved å gå til https://kb.gsd.ricoh.com, velge en modell og skrive «Meter Readings» i søkefeltet. Følg lenken «How to display or print the counter». Hvis du fremdeles har problemer med å finne tellerne på maskinen din, kan du få mer informasjon hos din lokale kundeservice. Du kan kontakte din lokale kundeservice via e-post ved å bruke alternativet «Kontakt oss».
Hvordan sender jeg inn en måleravlesning?
Logg inn på eService-nettsiden og klikk på lenken «Måleravlesning» på startsiden. Du kan velge alle produkter ved å krysse av for «Velg» like over listen, eller du kan velge produkt for produkt ved å merke serienummeret og krysse av i boksen for «Velg» for det valgte serienummeret. Klikk deretter på «Velg produkt» og følg instruksjonene. Fortsett å følge veiledningen og instruksjonene.
Min konto
Hvordan endrer jeg kontodetaljene mine og innstillinger for e-postbekreftelse?
Hvis du vil endre kontodetaljene dine, kan du logge inn på eService-nettsiden og klikke på lenken «Min konto» øverst på siden. Klikk på «Rediger min konto»-knappen, oppdater en eller flere av de redigerbare detaljene og preferansene, og klikk deretter på «Oppdater»-knappen.
Er det mulig å endre navn og tittel i Min konto?
Ja, det er mulig å endre navn og tittel i forbindelse med navnebytte eller stavefeil. Vennligst ikke bruk denne funksjonen til andre formål.
Innloggingsopplysninger
Hvorfor kan jeg ikke logge inn?
Hvis enten ditt brukernavn eller passord er skrevet inn feil, kan du ikke logge inn på eService-nettsiden. Vær oppmerksom på at passordet skiller mellom små og store bokstaver.
Hvordan endrer jeg passord?
Hvis du vil endre passordet ditt, logger du inn på eService-nettsiden og klikker på «Min konto»-knappen. Klikk deretter på lenken «Endre passord». Fyll inn både ditt nåværende og nye passord og klikk på «Oppdater». Du vil nå se en bekreftelse på at passordet er blitt endret.
Hva gjør jeg hvis jeg glemmer passordet?
Hva gjør jeg hvis jeg glemmer bruker-ID-en?
Serviceforespørsel
Hvordan avbestiller jeg en serviceforespørsel?
Kan jeg endre serviceadressen når jeg oppretter en serviceforespørsel?
Hvordan sender jeg inn en serviceforespørsel?
Kan jeg oppdatere en serviceforespørsel etter at den er sendt inn?
Hvordan sporer jeg serviceforespørselen?
Registrere produkt
Hvordan registrerer jeg flere produkter på samme lokasjon?
Hva er vitsen med "Egendefinert navn"?
Hvordan registrerer jeg flere produkter?
Hvordan registrerer jeg flere produkter?
Hurtigsøk
Hvordan bruker jeg hurtigsøk?
- Serienummer: Angi et fullstendig produktserienummer og klikk på «Søk». Serienummeret må allerede være registrert i eService-kontoen din. Deretter videresendes du til siden «Mine produkter» for dette serienummeret. Fra «Mine produkter» kan du se tidligere serviceforespørsler, rekvisitabestillinger, telleverksavlesninger og opprette en ny serviceforespørsel, rekvisitabestilling eller angi avlesninger for det valgte serienummeret.
- Serviceforspørsel: Velg «Serviceforespørsel» i rullegardinmenyen, angi et fullstendig serviceforespørselsnummer og klikk på «Søk». Du kan bare søke på serviceforespørsler for serienumre som allerede er registrert i eService-kontoen din. Detaljene for serviceforespørselen vises, og du kan opprette en ny serviceforespørsel.
- Rekvisitabestilling: Velg «Rekvisitabestilling» i rullegardinmenyen, angi et fullstendig rekvisitabestillingsnummer og klikk på «Søk». Du kan bare søke på rekvisitabestillinger for serienumre som allerede er registrert i eService-kontoen din. Detaljene for rekvisitabestillingen vises, og du kan opprette en ny bestilling.