Business Solutions Thumbnail

Forretningsløsninger

Hos Ricoh har vi spesialisert oss på å utvikle og integrere ende-til-ende-teknologi som hjelper organisasjoner med å tilpasse seg stadig skiftende arbeidsprosesser.

Finn ut mer
Endre det digitale arbeidsområdet for å forbedre de ansattes opplevelse og fremme samarbeid og innovasjon.
Les mer
Effektiviser forretningsprosessene og øk de ansattes engasjement og produktivitet med raskere og mer kostnadseffektive arbeidsmetoder.
Les mer
Få tilgang til riktig utskriftsteknologi og ekspertise, slik at de ansatte kan opprette, lagre og skrive ut informasjon på en effektiv måte.
Les mer
Moderniser og styrk infrastrukturen, automatiser oppgaver og endre virksomhetens drift. 
Les mer
Sikre din digitale infrastruktur med våre ekspertløsninger, og bygg opp robusthet i organisasjonen din.
Les mer
Med digital produksjon kan du levere mer bærekraftige og kostnadseffektive alternativer til kundene dine. 
Les mer
Products Services Thumbnail

Produkter og tjenester

Vi tilbyr et komplett utvalg av løsninger som er utviklet for å bidra til å effektivisere forretningsprosessene og øke produktiviteten i organisasjonen.

Tjenester som er skreddersydd for ditt arbeidsmiljø, slik at du kan automatisere oppgaver og skape en positiv opplevelse på arbeidsplassen.
Les mer
Utstyr for fritidsbruk og profesjonell bildebehandling, med en lang tradisjon som merkevare.
Les mer
Bruk originalt blekk, toner, deler og rekvisita fra Ricoh for enestående resultater, finn det du trenger til Ricoh-enhetene dine.
Les mer
Support Thumbnail

En allsidig service- og støtteplattform

All kundestøtten du trenger til produkter og tjenester, på ett sted. Vi gir brukerstøtte, rådgivning og løsninger for å holde virksomheten din i gang.

Få brukerstøtte
Bruk selvbetjeningsportalene våre til å sende inn måleravlesninger, laste ned drivere og programvare med mer. 
Les mer
Administrer dine enheter på nettet via One Ricoh Portal, fra registrering av forbruk, serviceforespørsler, bestilling av tonerrekvisita og mer. 
Les mer
Returner tonere og falske varer
Returner og resirkuler brukte tonere, og kjøp originaltilbehør direkte fra oss.
Finn nærmeste Ricoh-forhandler i ditt område.
Les mer
News Events Thumbnail

Hold deg oppdatert

Finn ut alt om våre nyheter, produktinnovasjoner og arrangementer vi er vertskap for og deltar på.

Alle nyheter
Finn siste nytt hos Ricoh med nyheter og oppdateringer som forandrer hverdagen på arbeidsplassen.
Les mer
Delta på våre kommende arrangementer og finn ut hvordan vi kan hjelpe deg med å skape en effektiv og samarbeidsorientert arbeidsplass.
Les mer
About Us Thumbnail

Om oss

Hos Ricoh forsøker vi alltid å lytte til kundene våre og tilby innovative løsninger, produkter og tjenester som er i tråd med dine forretningsmål. Vi streber etter å tilføre verdi til tjenestene og produktene du tilbyr. Vi er fleksible og tilpasser oss skiftende konjunkturer.

Lær mer om Ricoh
Hvem vi er, hva vi gjør og hva som former virksomheten vår.
Les mer
Kontakt oss

Faktureringstjenester

Ricohs Faktureringstjenester er utarbeidet for organisasjoner som vil optimalisere regnskapsfunksjonene sine. Tjenesten gjør at bedrifter i eget tempo kan flytte kjøpere og leverandører fra papirbasert fakturering til raskere og mer kostnadseffektiv elektronisk fakturabehandling.

Papirbasert fakturering er kostbart både når det gjelder behandlingstiden for innkommende og utgående fakturaer og materialkostnadene involvert i prosessen. Elektronisk fakturering er enklere å spore og mindre utsatt for feil enn de manuelle prosessene, og en samlet oversikt gjør det enklere å svare på forespørsler og administrative henvendelser.

Vi hjelper dere med å videreutvikle faktureringsrutinene i et tempo som passer både organisasjonen, kundene og leverandørene. Noen kunder og leverandører kan for eksempel ha behov for å fortsette med en papirbasert løsning fordi det passer best med regnskapsrutinene deres, og løsningen vår er da enkel å tilpasse.

De skybaserte tjenestene våre gjør at bedriften enkelt kan kontrollere fakturabetaling og godkjenningsprosesser uansett sted, og inkluderer løsninger for både Accounts Receivable (kundekonto) og Accounts Payable (leverandørkonto). Begge er fleksible og skalerbare og kan tilpasses skiftende virksomhetsbehov. De administreres på en SaaS modell slik at dere lett kan styre kostnadene deres.

Hovedfunksjoner og fordeler

Ricohs faktureringstjenester hjelper dere med å oppnå bedre flyt i faktureringsarbeidet ved å introdusere effektive, sporbare faktureringsrutiner på tvers av organisasjonen.

Tjenesten vår kan hjelpe dere med å:

  • Redusere energi-, papir- og postkostnader ved å gå over fra papirbasert til elektronisk fakturering
  • Spare tid ved å effektivisere manuell arbeidsflyt og øke hastigheten på faktureringsbehandlingen
  • Øke produktiviteten ved å frigjøre ansatte til å fokusere på andre områder av virksomheten
  • Forbedre likviditetsstyringen med en klar oversikt over midler som er på vei inn i og ut av organisasjonen
  • Støtte opp om miljøbestemmelser ved å gå over til papirløs fakturering
  • Forbedre dokumentsikkerheten ved å redusere risikoene forbundet med fysisk transport og lagring

Faktureringstjenester

Denne tjenesten inkluderer:

  • Levering av utgående fakturaer gjennom digitale kanaler eller utskriftskanaler
  • Overgang fra papirkopi til digitalfakturering i et tempo som passer kundene deres
  • Automatisk formatering, sortering og levering av fakturaer i foretrukket format

Leverandør restkonto

Denne tjenesten inkluderer:

  • Innhenting av alle innkommende fakturaer fra flere kanaler, fra papir og e-post til elektronisk filoverføring
  • Konvertering av all e-post til digitalt format og levering til Enterprise Resource Planning (ERP)-programmet som en e-faktura
Eksempler på bruk av tjenester

Ricohs løsning gir effektivitetsgevinster på 63 %

Kundeeksempel 1 – Ricohs løsning gir effektivitetsgevinster på 63 %

Ricohs løsning for digital fakturabehandling har hjulpet en leverandør med å ta kontroll over den internasjonale leveransekjeden. Det automatiserte systemet har forenklet validering og godkjenning av fakturaer og redusert behandlingstiden for leverandørfakturaer.

De manuelle, papirbaserte systemene som denne verktøyleverandøren brukte til å behandle leverandørfakturaer, var ineffektive og tidkrevende. Selskapet trengte en mer effektiv løsning for fakturabehandling som ville automatisere manuelle systemer, effektivisere godkjenningsprosessen og sikre at leverandørfakturaer ble betalt i tide uten behov for å håndtere papirdokumenter.

Med en grundig forståelse av kundens forretningsbehov og -krav var Ricoh i stand til å omstrukturere prosessen. Vi introduserte en intelligent digital løsning for å automatisere prosessene for fakturagodkjenning og integrere dem direkte i selskapets eksisterende systemer, noe som gir nøyaktig finansinformasjon i sanntid.

Kundeeksempel 2 – Invoicing Services sparer sportsklærprodusent for EUR 3 millioner i året

Ricohs kunde, en velkjent sportsklærprodusent, brukte EUR 4 millioner i året på å distribuere fakturaer og kontoutskrifter på papir.

Faktureringsprosessen ble administrert av selskapets sentraliserte faktureringsavdeling, og fakturaer ble skrevet ut, lagt i konvolutter, sortert etter land og postlagt daglig. Andre transaksjonsdokumenter, som kontoutskrifter og ordrebekreftelser, ble utarbeidet månedlig.

Selskapet innså at de eksisterende prosessene var ineffektive og i stor grad avhengige av manuell behandling, så Ricoh ble forespurt om å tilby en administrert tjeneste som ville forenkle administreringen og redusere tilknyttede kostnader.

Sportklærprodusenten setter nå ut faktureringsprosessen til Ricoh. Transaksjonsdata, generert av selskapets ordrebehandlingssystem, behandles nå av Ricoh og brukes til å generere elektroniske fakturaer. I henhold til hver sluttbrukers preferanse blir fakturaene da enten lastet opp til en webportal for visning på nettet eller skrevet ut og ekspedert på konvensjonelt vis.

Selskapet arbeider nå med å migrere 80 % av kundene sine til elektronisk fakturering. Overgangen gir besparelser på EUR 3 millioner i året og sikrer at interne prosesser er i tråd med selskapets miljøpolitikk.

Relaterte tjenester

  • Print som en tjeneste

    Print som en tjeneste

    Et fullstendig sortiment av utskriftstjenester med rask produksjon og høy kvalitet levert i deres lokaler

  • Accounts receivable - archiving

    Arkivering av kundefordringer

    Forbedre kundeservice med rask, sentralisert, let tilgjengelig faktura arkivering

  • Accounts Payable

    Leverandørgjeld

    En enkel løsning å implementere som automatiserer fakturaer, godkjennelser, betaling og arkiveringsoppgaver

  • Sikker skanning og arkivering

    Sikker skanning og arkivering

    Beskytt din sensitive informasjon gjennom en digitaliseringsprosess.

  • Digital og offset trykk

    Digital og offset trykk

    En skreddersydd pakke av tjenester for alle behov innen høyt utskriftsvolum, spesialutskrifter og dokumentbehandling

  • Skanning og arkivering som en tjeneste

    Skanning og arkivering som en tjeneste

    Gå over til digitale arbeidsflyter og få enkel tilgang til dokumenter