Policy for informasjonskapsler

Ricoh bruker datainnsamlingsverktøy som f.eks. informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din når du bruker nettstedet. Du kan lære hvordan man endrer disse innstillingene og henter mer informasjon om informasjonskapsler her.

Europeiske arbeidstakere mener digitalisering er nøkkelen til økt produktivitet

Mer enn en tredjedel frykter bedriften de jobber i vil mislykkes innen 5 år, hvis den ikke omstiller seg.

Ricoh Europe, London, 5. september 2017 – Den Europeiske arbeidsstyrken mener innovativ teknologi og digitale løsninger er det som skal til for å øke bedriftens produktivitet. Dette viser en undersøkelse bestilt av Ricoh Europa.

65% av de 3 600 arbeidstakerne som deltok i undersøkelsen sier automatiseringsteknologi ville gjort dem mer produktive, mens 52% er enige i at kunstig intelligens vil ha positiv innvirkning på arbeidet deres.

E-post (41%) og møter (37%) identifiseres som de største tidstyvene arbeidshverdagen, enda mer enn pendling (29%). Samtidig er hele 98% positive til potensialet ny teknologi har til å gi dem smartere arbeidsmåter. Dette inkluderer umiddelbar tilgang til data (44%), forbedrede muligheter til å jobbe hjemmefra (42%) og reduksjon av rutinepregede oppgaver (41%).

Javier Diez-Aguirre, Visepresident for Corporate Marketing, Ricoh Europa sier at: «Det vi hører fra arbeidstakere gjenspeiler de makroøkonomiske bekymringene myndigheter verden over har knyttet til produktivitet. For stor del av arbeidsdagen går med til oppgaver og prosesser som kunne vært automatisert eller effektivisert. Ved å frigjøre denne tiden kan teknologien bidra til at arbeidstakerne jobber smartere, og er mer fokuserte på å øke verdien til bedriften.

Arbeidstakerne bekymrer seg for at manglende investeringer i ny teknologi vil skape problemer for bedriften i det lengre løp. 36% frykter at bedriften vil mislykkes innen 5 år hvis de ikke gjør nye investeringer. Og hele 46% mener at konkurrentene allerede har et teknologisk fortrinn.

Studien viser også at arbeidstakerne ser ut til å ha en oppgitt holdning når det gjelder ledelsens motivasjon. 72% tror toppledelsen kun vil introdusere ny teknologi for å kutte kostnader, ikke for å styrke arbeidstakerne.

Diez-Aguirre legger til at: «Bedriftenes beslutningstakerne burde ha et langsiktig og holistisk blikk på kostnadene i kjernevirksomheten. Å kutte i investeringer kan frigjøre kapital på kort sikt, men fordelene av økt produktivitet vil betale seg i lengden.

Finn ut mer på: www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.

|Om Ricoh|

Ricoh styrker digitale arbeidsplasser ved hjelp av innovative teknologier og tjenester som lar ansatte jobbe smartere. I mer enn 80 år har Ricoh vært pådriver for innovasjon, og er i dag en ledende leverandør av løsninger innen dokumenthåndtering, møteromsløsninger, IT-tjenester, kommersielt og industrielt trykk, digitale kameraer og industrielle systemer.

Ricoh-gruppen har hovedkvarter i Tokyo og opererer i rundt 200 land og regioner. Ved slutten av regnskapsåret i mars 2017 hadde Ricoh-gruppen en omsetning på verdensbasis på 2 028 milliarder yen (tilsvarende 18,2 milliarder USD).

For mer informasjon, se www.ricoh.no


Eller ta kontakt med:
Lars Kjelling
Head of LoB and Marketing
Ricoh Norge AS
Gjerdrums vei 11
P.B. 4873 Nydalen
0422 Oslo
Norway
Tel: + 47 469 23 255
lars.kjelling@ricoh.no
Nettside: www.ricoh.no 

Følg oss på Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Følg oss på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-norge-as
Følg oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrer deg på Ricohs mediesenter: www.ricoh-europe.com/press