Managed Workplace Services
workplace service

Øk produktiviteten med en sømløs brukeropplevelse

Managed Workplace Services

Hastighet og smidighet er helt avgjørende i dag. Hvis møtene går knirkefritt, programmene fungerer uten feil og samhandlingen går på skinner uansett hvor de ansatte jobber fra, får du mye mer ut av hver arbeidsdag. Alt dette bidrar i tillegg til en bedre medarbeideropplevelse, som gjør bedriften din mer produktiv og konkurransedyktig.    
 
Gi de ansatte muligheten til å lykkes  
Våre Managed Workplace Services legger til rette for at arbeidsstyrken din kan få mest mulig nytte av det digitale miljøet. Vi gir deg profesjonell støtte for å opprettholde og forbedre driftsfunksjonene dine – og sørger dermed for at de ansatte har alt de trenger for å yte sitt beste, uansett hvor stor bedriften er.

Løsninger og tjenester

Tjenester for servicesenter

areo

Oppnå økt produktivitet med rask løsningshåndtering

Forbedre organisasjonens funksjonsstabilitet med raskere håndtering av IT-hendelser og tjenesteforespørsler. Med en kombinasjon av proaktiv menneskelig og automatisert brukerstøtte kan du ivareta forretningskontinuitet, redusere kostnadene og endre prioriteringer, samtidig som IT-ansatte får mer tid til å jobbe med viktige oppgaver og ny utvikling.     
 
Lokal brukerstøtte dekker behovene dine  
Våre brukerstøtte-team er lokalisert både lokalt i din region og i vårt europeiske servicesenter. Disse brukerstøtte-teamene sørger for profesjonell registrering, vurdering, prioritering og fordeling av hendelser, forespørsler og spørsmål til den ansvarlige gruppen, og dette sikrer raskere håndtering av alle IT-hendelser og tjenesteforespørsler, i tillegg til mer samordnede IT-tjenester i virksomheten. Vi opprettholder tjenestenivåer og sørger for at sluttbrukere, forretningsfunksjoner og avdelinger har alle IT-ressursene de trenger for å utføre oppgavene sine og nå målsettingene.    
 
  • Øk produktiviteten med bedre og mer kostnadseffektiv brukerstøtte  
  • Sentraliser brukerstøtte for mer samordnede IT-tjenester  
  • Få presis og rask rapportering til interne IT-avdelinger 
  • Reduser kapitalutgiftene ved å benytte en skytjenestemodell
Kontakt oss

Tjenester for administrasjon av enheter

areo

Ingen oversette enheter

Brukerne forventer å få en konsekvent skrivebord- eller enhetsopplevelse – uansett om de jobber på kontoret eller eksternt. Vi leverer fleksibel og skalerbar enhetsklargjøring og -utrulling i tillegg til digitale plattformer som fungerer sømløst sammen.    
 
Skreddersydd konfigurasjon til flere plasseringer  
Vår brede portefølje av tjenester for administrasjon av enheter hjelper deg med anskaffelse, utrulling og administrasjon av enheter og gir ytterligere støtte ved hjelp av sentralt leverte programvaretjenester som Microsoft O365 og sikkerhet. Med levering av selvbetjeningsløsninger og programmer etter behov kan du spesialtilpasse oppsett for ulike programmer og brukergrupper over en rekke plasseringer.   
 
  • Kontroller kostnadene og forbedre brukeropplevelsene uansett hvor du jobber fra
  • Få tilgang til tjenestebasert (SaaS) programvare og lagring.
  • Sørg for å opprettholde sikkerhet og fleksibilitet i alle enhetene dine
Kontakt oss

Databehandlingstjenester for sluttbrukere

areo

Kontinuerlig IT-støtte for å opprettholde driften

Nå som digitalisering og bruk av fjernarbeid blir stadig mer omfattende, utgjør også nedetid en større risiko dersom du ikke har full kontroll over IT-infrastrukturen til enhver tid. Du vil unngå å kaste bort tid på å oppdage og løse feil som fører til at brukerne ikke får tilgang til programmer og data.    
 
Få mest mulig nytte av programmene du bruker  
Frigjør mer av ansattressursene til å jobbe med nye prosjekter i stedet for å sjonglere mange leverandører og tjenester som ikke kan skaleres. Vi leverer miljø for stasjonære eller mobile enheter og tar i bruk programvare som Microsoft O365 og sikkerhet, som gjør at du får best mulig nytte av programmene du bruker, og sikrer forretningskontinuitet.    
 
Få alle verktøyene og støtten du trenger for å 
  • redusere kostnader og øke produktiviteten 
  • modernisere enheter og plattformer 
  • være en attraktiv arbeidsgiver for et mangfold av kandidater gjennom å gi meningsfulle arbeidsopplevelser 
  • kontrollere kostnader og effektivitet med ekstern brukerstøtte 
  • integrere fullstendig med ulike bruksområder som smartskap og ServiceNow 
  • tilby tekniske tjenester både lokalt og eksternt 
  • håndtere tjenesteforespørsler 
  • få tilgang til tjenestestøtte døgnet rundt 
  • administrere enheters levetid 
  • ta i bruk TechBar-tjenester når det er behov for flere teknikere lokalt
Kontakt oss

Ricoh Spaces - reservasjon av skrivebord, møterom med mer

areo

Optimaliser måten du jobber på

Ettersom bruk av fjernarbeid og digital samhandling blir mer vanlig, må vi nå tenke nytt om måten vi jobber på – og hvilken betydning kontoret skal ha. Med en bedre forståelse av kontoret ditt og hvordan det nå benyttes, får du et godt grunnlag for å ta riktige beslutninger og optimalisere kostnadene.    
 
RICOH Spaces-plattformen for administrasjon av arbeidsplassen   
RICOH Spaces er en skybasert plattform for administrasjon av arbeidsplassen utviklet for å forstå hvordan arbeidslokalene brukes, slik at du kan forbedre virksomheten og skape en godt sammenkoblet, smart, trygg og engasjerende arbeidsplass. På denne måten løser du problemene du har i dag, samtidig om du forbereder deg på behovene i fremtiden.   
 
  • Få tydelig innsikt og data til å understøtte endringer, som å frigjøre ubenyttet plass og redusere driftskostnadene 
  • Skap det beste arbeidsmiljøet med likevekt mellom mennesker, områder og teknologi, slik at du enklere kan rekruttere og beholde dyktige medarbeidere 
  • Effektiviser driften med funksjoner som interaktive gulvplaner, reservasjon av møterom, besøkshåndtering og innsjekking med QR-kode
Finn ut mer

IoT-løsninger

areo

Tilpass og utvikle deg med IoT

Det er viktig at bedrifter i dag klarer å møte nye krav til moderne arbeidsplasser. IoT innebærer nye metoder for sporing og overvåking av ressurser i den virkelige verden, mens slagkraftige data og analyse bidrar til raskere og mer effektiv beslutningstaking. For å kunne utnytte alle fordelene ved IoT trenger du de rette personene og prosessene til å håndtere den rette teknologien.    
 
Den rette IoT-strategien for din virksomhet   
Vi hjelper deg med å definere og implementere en IoT-strategi som understøtter forretningsmålene dine – slik at du kan tilpasse deg en ny dynamikk, øke kostnadseffektiviteten og forbedre produktiviteten. Om du trenger den nyeste IoT-sensorteknologien for å få detaljert informasjon om arbeidsområdene dine i sanntid, eller få fullstendig oversikt over bruken av smartskap, hjelper vi deg med målrettet bruk og effektiv administrasjon av IoT for å danne bedre beslutningsgrunnlag.   
 
  • Overvåk enheter i sanntid for å ta velinformerte beslutninger 
  • Ta i bruk dataanalyse ved hjelp av kraftfulle dashbord  
  • Reduser kostnader og utvikle nye inntektsstrømmer 
  • Få systemer til å fungere raskere og mer effektivt
Kontakt oss

Smartskap-løsninger

areo

Fleksibel og tilkoblet lagring på arbeidsplassen

Gjør tidkrevende, manuelle oppgaver om til sikre, automatiserte prosesser ved hjelp av smart, nøkkelfri tilgang til lagringsplass. Vår skalerbare løsning for oppbevaringsskap er tilgjengelig døgnet rundt og sikrer verdifullt forretningsutstyr, innkommende og utgående post og personlige eiendeler. Oppnå fordeler som forenkling, besparelser og trivsel med et brukervennlig skybasert styringssystem som gjør det mulig å administrere lagring i sanntid.    
 
Reduser arbeidsmengde og kostnader  
Vi bistår med befaring, installasjon, opplæring, prosjektledelse og rådgivning og tilbyr forebyggende vedlikehold og administrasjon av reservedeler – noe som gir arbeidsledere mindre arbeidsmengde og færre kostnader til administrasjon av eiendeler.   
 
  • Forbedret sikkerhet og styring 
  • Enklere, skybasert administrasjon 
  • Integrering med eksisterende systemer 
  • Full rapporteringsfunksjonalitet 
  • Betydelige besparelser/investeringsavkastning 
  • Arbeidsflyt som kan tilpasses konkrete behov 
  • Sikker og automatisert rutine for hver ansatt
Last ned e-boken
Kontakt oss

Løsninger for robotteknologi

areo

En komplett portefølje av tjenester og støtte

Robotteknologi kan gjøre arbeidshverdagen enklere, sikrere og mer effektiv, men uten riktig vedlikeholdstjenester og ettersalgsstøtte vil det føre til manglende tilpasning, skalering og dårlige brukeropplevelser. Vi leverer en komplett portefølje av tjenester som ivaretar driften, effektiviteten og sikkerheten ved robotteknologi – slik at du får mest mulig avkastning på investeringene dine.    
 
Ett felles kontaktpunkt å forholde seg til  
Takket være vår brede geografiske rekkevidde, tekniske støtte og kundebehandling kan vi dekke alle behovene dine til robotteknologi via ett felles kontaktpunkt. Våre teknikere har lang erfaring med å håndtere komplekse digitale interaksjoner i eksisterende organisasjonsoppsett.    
 
Vår komplette portefølje av støttetjenester inkluderer:  
  • prosjektledelse 
  • tjenestedesign 
  • implementering 
  • tjenestestyring 
  • ledelse av forsyningskjeder 
  • håndtering av servicedeler 
  • servicesenter-tjenester 
  • ekstern brukerstøtte 
  • teknisk service lokalt 
  • rapportering fakturering
Kontakt oss

Tjenester for AV-administrasjon

areo

Overvinn alle utfordringene dine med AV-teknologi

Aldri før har vi vært mer avhengig av samhandlings- og kommunikasjonsteknologi enn i den verdenen vi nå lever i. Vi vet at standardisert utforming, konsekvent ytelse og pålitelige løsninger for brukerstøtte som kan skaleres globalt, er viktige faktorer for at virksomheten skal kunne lykkes.    
 
Våre tjenester for AV-administrasjon gir deg en omfattende og fleksibel global løsning som dekker dine behov til AV-teknologi.    
 
  • Oppdag og løs AV-feil raskt og proaktivt for å minimere systemavbrudd 
  • Optimaliser sluttbrukeropplevelsen med konsekvente tjenester for brukerstøtte  
  • Reduser driftskostnader og arbeidsbelastningen for IT-team 
  • Få datadrevet innsikt i bruken av og ytelsen til bedriftseiendeler
Finn ut mer

Ta kontakt med oss

Snakk med en ekspert hos Ricoh

Ta kontakt med en av våre rådgivere for å finne ut hvordan vi kan hjelpe din virksomhet.

Kontakt oss