Policy for informasjonskapsler

Ricoh bruker datainnsamlingsverktøy som f.eks. informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din når du bruker nettstedet. Du kan lære hvordan man endrer disse innstillingene og henter mer informasjon om informasjonskapsler her.

Ricoh lanserer skriver med ny teknologi for utskrift på klesplagg og andre tekstilprodukter

Ricoh Norge, Oslo, 19. oktober 2017 – Ricoh er pådriver for økt fleksibilitet og valgfrihet i produksjonsmulighetene for gamle og nye kunder. Som resultat lanserer de nå to nye skrivere som trykker rett på klesplagg, Ri 3000 og Ri 6000. Torsdag 19. oktober var det lanseringsfest i hos Ricoh i Nydalen, et vellykket arrangement som sørget for fult hus med feststemte deltakere.

Tekstilskriverne Ri 3000 og Ri 6000 byr på fleksibilitet og effektivitet for brukerne gjennom høykvalitets digitaltrykk innenfor det tradisjonelt sett svært analoge segmentet for tekstiltrykk. Deltakerne på lanseringsfesten i Nydalen fikk selv teste mulighetene i den nye teknologien ved å designe sine egne tskjorter som ble trykket på stedet.

Ri 3000-6000

Maskinene egner seg særlig godt til trykk for promoteringsformål slik som t-skjorter, handlenett, hettejakker, collegegensere og sokker. Ri 3000 og Ri 6000 kan trykke på et bredt spekter av tekstiler fra 100 % bomull til 100 % lett polyester, samt polyesterblandinger opp til 50 %.

«Dette er et spennende produkt som allerede har fått mye oppmerksomhet i et bredt marked, fordi det gjør det enkelt å produsere små og middels store opplag raskt og kostnadseffektivt. Maskinene egner seg godt for alt fra grafisk bransje, større bedrifter, universiteter, høgskoler, idrettslag, ungdomslag, interesseorganisasjoner og fornøyelsesparker.» Forteller leder for kommersielt og industrielt trykk i Ricoh, Kurt Bye, som var ekstra fornøyd med at det ble avtale om kjøp av maskinen allerede på lanseringsfesten.

Fordelen med Ri 3000 og Ri 6000 i sammenligning med tradisjonelle analoge trykkemetoder er at den forenkler og forkorter produksjonsprosessen. Den oppnår svært god bildekvalitet på både lyse og mørke tekstiler uten at det går på bekostning av fargenyansene, eller detaljene i designet eller fotografiet som trykkes. Systemet produserer et fargesterkt resultat som tåler maskinvask uten at det strekker seg eller sprekker. Ricohs miljøvennlige blekk gir klare farger samtidig som det bevarer mykheten i tøyet.
Maskinene har robuste skrivehoder i rustfritt stål, som gir maskinene lang levetid og bidrar til svært høy ytelse. Programvaren AnaRIP gir full kontroll over innstillingene og de forventede blekkostnadene.

Systemet har også brukervennlige vedlikeholdsfunksjoner som automatisk sirkulasjon i kanalene for hvitt blekk, som forbedrer flyten og øker ytelsen. Arbeidsflytene håndteres enkelt med et nytt 7-tommers berøringspanel.

|Om Ricoh|

Ricoh styrker digitale arbeidsplasser ved hjelp av innovative teknologier og tjenester som lar ansatte jobbe smartere. I mer enn 80 år har Ricoh vært pådriver for innovasjon, og er i dag en ledende leverandør av løsninger innen dokumenthåndtering, møteromsløsninger, IT-tjenester, kommersielt og industrielt trykk, digitale kameraer og industrielle systemer.

Ricoh-gruppen har hovedkvarter i Tokyo og opererer i rundt 200 land og regioner. Ved slutten av regnskapsåret i mars 2017 hadde Ricoh-gruppen en omsetning på verdensbasis på 2 028 milliarder yen (tilsvarende 18,2 milliarder USD).

For mer informasjon, se www.ricoh.no


Eller ta kontakt med:
Lars Kjelling
Head of LoB and Marketing
Ricoh Norge AS
Gjerdrums vei 11
P.B. 4873 Nydalen
0422 Oslo
Norway
Tel: + 47 469 23 255
lars.kjelling@ricoh.no
Nettside: www.ricoh.no 

Følg oss på Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Følg oss på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-norge-as
Følg oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrer deg på Ricohs mediesenter: www.ricoh-europe.com/press