Ricoh lanserer skriver med ny teknologi for utskrift på klesplagg og andre tekstilprodukter
«Dette er et spennende produkt som allerede har fått mye oppmerksomhet i et bredt marked, fordi det gjør det enkelt å produsere små og middels store opplag raskt og kostnadseffektivt. Maskinene egner seg godt for alt fra grafisk bransje, større bedrifter, universiteter, høgskoler, idrettslag, ungdomslag, interesseorganisasjoner og fornøyelsesparker.» Forteller leder for kommersielt og industrielt trykk i Ricoh, Kurt Bye, som var ekstra fornøyd med at det ble avtale om kjøp av maskinen allerede på lanseringsfesten.
Fordelen med Ri 3000 og Ri 6000 i sammenligning med tradisjonelle analoge trykkemetoder er at den forenkler og forkorter produksjonsprosessen. Den oppnår svært god bildekvalitet på både lyse og mørke tekstiler uten at det går på bekostning av fargenyansene, eller detaljene i designet eller fotografiet som trykkes. Systemet produserer et fargesterkt resultat som tåler maskinvask uten at det strekker seg eller sprekker. Ricohs miljøvennlige blekk gir klare farger samtidig som det bevarer mykheten i tøyet.
Maskinene har robuste skrivehoder i rustfritt stål, som gir maskinene lang levetid og bidrar til svært høy ytelse. Programvaren AnaRIP gir full kontroll over innstillingene og de forventede blekkostnadene.
Systemet har også brukervennlige vedlikeholdsfunksjoner som automatisk sirkulasjon i kanalene for hvitt blekk, som forbedrer flyten og øker ytelsen. Arbeidsflytene håndteres enkelt med et nytt 7-tommers berøringspanel.
|Om Ricoh|
Ricoh styrker digitale arbeidsplasser ved å bruke innovative teknologier og tjenester som gjør det mulig for enkeltpersoner å jobbe smartere fra hvor som helst.
Med kunnskap og organisatoriske evner opparbeidet gjennom sin 85-årige historie, er Ricoh en ledende leverandør av digitale tjenester, informasjonsadministrasjon og utskriftsløsninger designet for å støtte digital transformasjon og optimalisere forretningsytelsen.
Ricoh Group har hovedkontor i Tokyo og har store virksomheter over hele verden, og produktene og tjenestene deres når nå kunder i omtrent 200 land og regioner. I regnskapsåret som ble avsluttet mars 2022, hadde Ricoh Group et verdensomspennende salg på 1758 milliarder yen (ca. 14,5 milliarder USD).
For mer informasjon, vennligst besøk www.ricoh-europe.com
empty© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Alle rettigheter forbeholdt. Alle refererte produktnavn er varemerker for deres respektive selskaper.
Mediekontakt:
Ricoh Europe PLC
Jack Gibson
E-post: media@ricoh-europe.com
Hjemmeside: www.ricoh-europe.com