Policy for informasjonskapsler

Ricoh bruker datainnsamlingsverktøy som f.eks. informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din når du bruker nettstedet. Du kan lære hvordan man endrer disse innstillingene og henter mer informasjon om informasjonskapsler her.

Halvparten av lederne tror bedriften deres vil forsvinne før 2023 hvis de ikke er omstillingsdyktige nok

Teknologi som fremmer produktivitet og innovasjon anses som den viktigste drivkraften for suksess. 

Ricoh Norge, Oslo, 16. februar 2018 – SMB-ledere i det europeiske markedet, sier at det viktigste de kan gjøre for å få størst mulig effekt av en digitalt tilrettelagt arbeidsplass, er å forbedre virksomhetens tilpasningsdyktighet. En studie Ricoh Europa har gjennomført viser at majoriteten (86%) av de 1 608 lederne som deltok i undersøkelsen, sier at de har aktivt fokus på å gjøre bedriften mer omstillingsdyktig i 2018. 

Halvparten av respondentene (51%) tar i bruk ny teknologi for å følge opp trender og muligheter raskere, mens 52% sier at bedriften vil mislykkes innen fem år hvis de ikke henger med i den teknologiske utviklingen på arbeidsplassen.

Beslutningstakerne i små og mellomstore bedrifter prioriterer teknologi som løser medarbeidernes mest sentrale behov. De tror automatisering (72%), dataanalyse (64%), dokumenthåndtering (62%) og videokonferanse (56%) er teknologien som vil ha den mest positive effekt på virksomheten.

Javier Diez-Aguirre, VP Corporate Marketing, Ricoh Europa sa at: «Det europeiske SMB markedet er svært ambisiøst. Dette er et resultat av utfordrende forhold i markedet. Lederne er med god grunn ivrige etter å se nye muligheter tidlig, slik at de kan oppnå størst mulig gevinst. De vet at bedriftens smidighet er avgjørende for å kunne tjene på endringer i markedet og forstår rollen teknologien spiller i dette. Det er tydelig at evnen til endring står høyt på agendaen til SMB-ledere, og de ser ikke på temaet som utfordringer som er forbeholdt de større konkurrentene.» 

Den positive effekten smartere teknologi på arbeidsplassen har på produktivitet og innovasjon blir sett på som avgjørende for at en virksomhet skal lykkes. 70% av de som ble spurt mente teknologi var hovedårsaken til organisasjonens evne til vekst, noe som indikerer en sterk tro på verdien av en optimalisert digital arbeidsplass. 

Diez-Aguirre la til at: «SMB-ledere lar seg ikke lure av hypen rundt teknologier som virtuell virkelighet eller blockchain.  I stedet prioriterer de klokt og investerer i verktøy som har en reell effekt på bunnlinjen. De som ikke allerede gjør det må gjøre nøye vurderinger av hvilken teknologi som vil gjøre de ansatte i stand til å arbeide raskere og smartere, slik at bedriften blir mer smidig. Hvis ikke, vil de snart se at markedet utvikler seg og går videre uten dem.»

Les mer på: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/no/empowering-digital-workplaces-2/ 

|Om Ricoh|

Ricoh styrker digitale arbeidsplasser ved hjelp av innovative teknologier og tjenester som lar ansatte jobbe smartere. I mer enn 80 år har Ricoh vært pådriver for innovasjon, og er i dag en ledende leverandør av løsninger innen dokumenthåndtering, møteromsløsninger, IT-tjenester, kommersielt og industrielt trykk, digitale kameraer og industrielle systemer.

Ricoh-gruppen har hovedkvarter i Tokyo og opererer i rundt 200 land og regioner. Ved slutten av regnskapsåret i mars 2017 hadde Ricoh-gruppen en omsetning på verdensbasis på 2 028 milliarder yen (tilsvarende 18,2 milliarder USD).

For mer informasjon, se www.ricoh.no


Eller ta kontakt med:
Lars Kjelling
Head of LoB and Marketing
Ricoh Norge AS
Gjerdrums vei 11
P.B. 4873 Nydalen
0422 Oslo
Norway
Tel: + 47 469 23 255
lars.kjelling@ricoh.no
Nettside: www.ricoh.no 

Følg oss på Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Følg oss på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-norge-as
Følg oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrer deg på Ricohs mediesenter: www.ricoh-europe.com/press