Norske arbeidstakere kan spare 3,8 dager hver måned
Javier Diez-Aguirre, visepresident for Corporate Marketing i Ricoh Europe sier: «Ansatte går glipp av en gyllen mulighet til å øke produktiviteten på grunn av dårlig tilgang til teknologi, som sløser bort tiden deres. I undersøkelsen kommer det tydelig frem at ansatte over hele Europa ønsker at arbeidsgiveren hjelper dem med å bli mer produktive. Bedre tilgang til teknologi vil være til fordel for både organisasjonen og de ansatte fordi man ved å tilrettelegge for smartere måter å jobbe på, både kan spare tid og penger.»
Hvor mye tid de ansatte tror de kunne spart på jobb hver måned ved hjelp av smartere teknologi, varierer fra land til land. I Frankrike anslår de ansatte at de kunne spart 1,8 dager per måned i motsetning til 5,6 dager i Russland – mer enn en hel arbeidsuke. Antall dager for hvert land er som følger:
The amount of time employees believe they could save at work each month by using technology to work smarter varies across Europe. In France, workers believe it could save them 1.8 days a month compared with 5.6 days in Russia – over an entire working week. For each individual country the number of days are:
Land | Dager | Land | Dager |
Russland | 5.6 | Polen | 3.4 |
Slovakia | 4.2 | Sveits | 3.4 |
Tsjekkia | 3.8 | Storbritannia og Irland | 3.2 |
Tyskland | 3.8 | Tyrkia | 3.2 |
Ungarn | 3.8 | Spania | 3.1 |
Norge | 3.8 | Østerrike | 2.9 |
Sverige | 3.6 | Finland | 2.8 |
Italia | 3.5 | Danmark | 2.1 |
Nederland | 3.5 | Belgia og Luxemburg | 1.8 |
Portugal | 3.5 | Frankrike | 1.8 |
Gjennomsnitt Europa | 3.5 |
Les mer på www.thoughtleadership.ricoh-europe.com/no.
Merknad for redaktører:
Antall dager spart per måned = Totalt antall minutter spart per år (‘Gjennomsnitt antall minutter respondentene sier de kunne spart’ x ‘antall arbeidsdager per år i hvert land’) / 12 / 60 / 7,5 Antall arbeidsdager per år = ‘252 (totalt antall arbeidsdager i 2017) – minimum antall feriedager i hvert land’
2 Office for National Statistics https://www.ons.gov.uk/economy/economicoutputandproductivity/productivitymeasures/articles/gdpandthelabourmarket/julytoseptember2017
|Om Ricoh|
Ricoh styrker digitale arbeidsplasser ved å bruke innovative teknologier og tjenester som gjør det mulig for enkeltpersoner å jobbe smartere fra hvor som helst.
Med kunnskap og organisatoriske evner opparbeidet gjennom sin 85-årige historie, er Ricoh en ledende leverandør av digitale tjenester, informasjonsadministrasjon og utskriftsløsninger designet for å støtte digital transformasjon og optimalisere forretningsytelsen.
Ricoh Group har hovedkontor i Tokyo og har store virksomheter over hele verden, og produktene og tjenestene deres når nå kunder i omtrent 200 land og regioner. I regnskapsåret som ble avsluttet mars 2022, hadde Ricoh Group et verdensomspennende salg på 1758 milliarder yen (ca. 14,5 milliarder USD).
For mer informasjon, vennligst besøk www.ricoh-europe.com
empty© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Alle rettigheter forbeholdt. Alle refererte produktnavn er varemerker for deres respektive selskaper.
Mediekontakt:
Ricoh Europe PLC
Jack Gibson
E-post: media@ricoh-europe.com
Hjemmeside: www.ricoh-europe.com