Policy for informasjonskapsler

Ricoh bruker datainnsamlingsverktøy som f.eks. informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din når du bruker nettstedet. Du kan lære hvordan man endrer disse innstillingene og henter mer informasjon om informasjonskapsler her.

×

Ricoh posisjonert som leder i Gartner Magic Quadrant for Managed Print and Content Services Worldwide 2015

Ricoh vurdert for sin gjennomførte visjon og utføringsevne 

Tokyo, 5. januar 2016 – Ricoh har kunngjort at de er posisjonert blant «Ledere» i Gartners «Magic Quadrant for Managed Print and Content Services Worldwide»* . Dette er sjette året på rad at Ricoh mottar lederskap-utmerkelsen fra Gartner.

Dette årets Magic Quadrant omfatter Managed Print Services (MPS), som Gartner definerer som en tjeneste som tilbys av en ekstern tjenestetilbyder for å optimalisere eller administrere et firmas dokumentutskrifter for å møte visse målsettinger, og Managed Content Services (MCS), som Gartner definerer som en omfattende løsning som rasjonaliserer, strømlinjeformer og optimaliserer bedriftskommunikasjon ved å tilby kunder rådgivning, programvare og implementering. 

Som en del av fokuset på å gi kundene mulighet til å problemfritt kunne hente, omforme og administrere informasjon, har Ricoh utviklet en enkel plan for administrerte utskriftstjenester.  Sammen med dette leverer bedriften også MCS-tjenester for IT-delen av utskrift, samt automatisering og optimalisering av bedriftsprosesser. I tillegg inkluderer Ricoh tjenester i en omfattende behovsvurdering og løsningsutviklingsprosess som evaluerer hvordan et firma håndterer informasjon og bedriftsprosesser, med et mål om å øke verdi og redusere arbeidet for IT-avdelingen.  

Selv om mange MPS-tilbud fokuserer på enheter og utskriftsadministrasjon, leveres Ricohs administrerte tjenester med en mer helhetlig tilnærming, ved å benytte Ricohs Adaptive Model. Denne tilnærmingen leverer et unikt tilbud til hver kunde, med fokus på forståelse, forbedring, endring, optimalisering og styring av den generelle tjenesteprosessen.  

Denne kundefokuserte tilnærmingen til MCS tilbyr rådgivning for å optimalisere IT-delen av utskriftsmiljøet, automatisering og optimalisering av bedriftsprosessene, sammen med førsteklasses metodikk for administrasjon av organisasjonsendring. For å fortsette å hjelpe kunder med å oppnå suksess på dette området gir Ricoh sine ansatte grundig opplæring i MPS og MCS.

«Vi tror at vår posisjonering i Gartner Magic Quadrant 2015 demonstrerer vår satsing på å gjøre våre globale kunder i stand til å effektivt og kontinuerlig utvikle seg og være konkurransedyktige innen sine respektive bransjer», sier Carsten Bruhn, Group Vice President & General Manager, Services Business Center, Ricoh Company, Ltd. «Vi møter hvert kundeforhold med de fem fasene i Ricohs Adaptive Model. Dette skaper kontinuerlig forbedring, noe som styrker verdien på tjenestene vi leverer og utvider våre langsiktige kundeforhold. Ettersom MPS-industrien utvikler seg, har denne tilnærmingen latt oss være fleksible og kunne forholde oss til kundenes endrede behov, uansett hvilket stadie de er i.»

For mer informasjon om Ricohs tjenester, besøk www.ricoh.no. 

*i. Gartner, Magic Quadrant for Managed Print and Content Services, Ken Weilerstein, Tomoko Mitani, 21. desember 2015 

Om Magic Quadrant 
Gartner Magic Quadrant forskningsmetodikk gir en grafisk, konkurransedyktig posisjonering av fire typer teknologitilbydere i et marked i rask vekst: Ledere, Visjonære, Nisjeaktører og Utfordrere. I tillegg tilbyr Gartner Critical Capabilities dypere innsikt i muligheter og egnethet ved tilbydernes IT-produkter og tjenester basert på spesifikk eller egendefinert bruk.

Gartner støtter ingen leverandører, produkter eller tjenester avbildet i sine forskningspublikasjoner, og anbefaler ikke brukere å velge kun de leverandørene med høyest rangering eller andre betegnelser. Gartners forskningspublikasjoner inneholder meningene til Gartners forskningsorganisasjon og skal ikke tolkes som faktaopplysninger. Gartner fraskriver seg alle garantier, uttrykt eller underforstått, med hensyn til denne forskningen, inkludert alle garantier for salgbarhet eller egnethet for en spesifikk bruk.

|Om Ricoh|

Ricoh er en global teknologivirksomhet som spesialiserer seg innen utskrifts- og dokumentløsninger, visuelle kommunikasjonsløsninger, produksjonsutskrift samt et bredt spekter av IT-tjenester og løsninger. Ricoh tilbyr komplette informasjons- og kommunikasjonsløsninger som gir effektivitetsgevinster for våre kunder. Ricoh-konsernet har hovedkontor i Tokyo, og driver virksomhet i mer enn 200 land og regioner med over 100 000 medarbeidere. I regnskapsåret som ble avsluttet 31. mars 2014, hadde Ricoh en samlet omsetning på JPY 2 195 milliarder, basert på IFRS regnskapsstandard (ca. USD 21,3 milliarder).

Under mottoet imagine. change. hjelper Ricoh virksomheter med å endre sine arbeidsprosesser og inspirere medarbeidere til å utnytte sitt kreative potensial. Ricoh er kjent for sin avanserte teknologi, enestående kundeservice samt en lang rekke bærekraftige initiativer og løsninger. Ricoh Norge har hovedkontor i Nydalen i Oslo samt salgskontorer i flere norske byer. Ricoh Norge teller ca. 170 medarbeidere og har et eget servicenettverk med mer enn 50 teknikere og konsulenter, som yter service til kunder over hele landet. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke ricoh.no og ricoh-europe.com.


Hvis du ønsker mer informasjon, kan du kontakte:
Ricoh Norge AS
Lars Kjelling
Tlf.: 469 23 255
E-post: lars.kjelling@ricoh.no
Nettside: www.ricoh.no
Følg oss på Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Følg oss på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-norge-as
Følg oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrer deg på Ricohs mediesenter: www.ricoh-europe.com/press